Veelgestelde vragen
Retour / ruiling / reparatie
Wanneer kan ik een artikel retouneren?
De aankoop mag binnen 14 dagen worden herroepen zonder opgaaf van redenen. De 14 dagen beginnen op de datum waarop de laatste bestelling wordt aangenomen (bijv. in een gedeeltelijke levering). Zolang het product intact en met alle etiketten in de originele verpakking zonder gebruikssporen binnen 14 dagen na melding wordt geretourneerd, zullen we de retour accepteren.
Outlet artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt eveneens voor gegraveerde artikelen.
Kan ik artikelen uit één en dezelfde bestelling, die verdeeld waren over meerdere bezorgingen, in één pakket terugsturen?
Dat kan. Vul in dat geval alsjeblieft alle retourformulieren van deze bestelling in en voeg ze toe aan de retourzending.
Houd er rekening mee, dat gegraveerde artikelen niet geretourneerd kunnen worden, omdat hier geen herroepingsrecht van kracht is.
Wat zijn de kosten voor de retourzending van een artikel?
Retourzending uit Nederland/België
Als je gebruik maakt van het retourlabel in ons retourportaal berekenen wij geen verdere kosten. Wij willen je verzoeken om van dit aanbod gebruik te maken, omdat bij zelf gefrankeerde pakketten geen terugbetaling van de retourkosten mogelijk is.
Ons retourportaal vind je hier: KLIK
De retourtermijn is 14 dagen! Daarna is het niet meer mogelijk om een retourlabel aan te maken! Retourneren is dan niet meer mogelijk! Klanten zijn verantwoordelijk voor het betalen van eventuele retourverzendkosten.
Hoe kom ik aan een retourlabel?
Wil je één of meerdere producten uit je bestelling aan ons retourneren? Hier kun je een retourzending opgeven voor afzonderlijke producten in je bestelling. Wij vinden het jammer dat je je favoriete leren item retour wilt sturen. Maar we helpen je graag verder.
Ons retourportaal vind je hier: KLIK
Houd er rekening mee dat artikelen met een gravure niet kunnen worden geretourneerd, aangezien hier geen herroepingsrecht van kracht is.
Hoe kan ik een besteld artikel omruilen?
Wij bieden helaas geen mogelijkheid tot ruilen aan. Mocht een product niet bevallen o.i.d. dan kan dit uiteraard geretourneerd worden. Na goede ontvangst van de retourzending betalen wij het aankoopbedrag terug. In de tussentijd kan het juiste product weer besteld worden. Op deze manier is er geen wachttijd totdat de retourzending door ons is verwerkt. Het is helaas niet mogelijk om bedragen van verschillende bestellingen te verrekenen.
Ons retourportaal vind je hier: KLIK
Mijn Gusti Leer product moet gerepareerd worden. Zal ik het terugsturen? Wie dekt de kosten van de reparatie?
Neem contact op met info@gusti-leer.nl en beschrijf het probleem, inclusief foto's waar mogelijk. In de meeste gevallen zal Gusti Leather een reparatie voorstellen en de kosten van de reparatie dekken, binnen 1 jaar na de oorspronkelijke aankoop. Als de aankoop meer dan 1 jaar geleden is, of als er een fout is doordat het product verkeerd is behandeld, kunnen er servicekosten in rekening worden gebracht. We geven geen garantie op ritsen, dus jij bent verantwoordelijk voor eventuele reparaties aan ritsen. We repareren geen artikelen in ons magazijn in de EU, omdat dit duur kan zijn voor jou en voor ons vanwege douanekosten. Zodra we het beschadigde artikel via foto's hebben geïnspecteerd, bieden we een korting of lokale reparatie aan. Dit wordt individueel bepaald. Stuur een e-mail naar info@gusti-leer.nl voor meer informatie.